среда, 14 мая 2014 г.

Модуль 11. Рефлексія

Останнім етапом моєї роботи на тренінгу було завершення створення навчального проекту та остаточне формування портфоліо. Я послухала захист проектів колегами і зробив висновок, що проектів, які зацікавлять та спонукають учнів, є безліч. Вони різногалузеві, торкаються різноманітних проблем, тем та сфер діяльності, але всі є актуальними.
 Тренінг відкрив для мене декілька нових ресурсів, дав нові знання та навички, які я планую активно застосовувати у повсякденному та професійному житті. Бажаю усім учасникам тренінгу такого ж задоволення від здійсненої роботи, творчого натхнення та удачі в їх діяльності. 

Модуль 10. Рефлексія

Цей модуль допоміг розібратися з плануванням впровадження проекту. Воно включає в себе планування на різних етапах реалізації навчального проекту – від формулювання теми та мети, підбору матеріалу, до дослідницької діяльності учнів власне у процесі розробки проекту та в процесі захисту тощо. Також модуль допоміг мені з’ясувати мою роль як фасилітатора в навчанні учнів за методом проектів. Фасилітація – стиль педагогічного спілкування, професійна організація процесу групової роботи, спрямована на прояснення і досягнення групою поставлених цілей. Добре продумані запитання провокують змістовні зв’язки з тим, що учні приносять до класної кімнати з попереднього навчання та зі свого життєвого досвіду. Процес фасилітації призводить до підвищення ефективності групової роботи, залучення та зацікавленості учасників, розкриття їх потенціалу, спільного обговорення питань і проблем, що виникають у щоденній навчальній діяльності.

Модуль 9. Рефлексія

Цей модуль допоміг мені висновки щодо того, як учні можуть самі спрямовувати себе у навчанні і яку роль відіграє диференційоване навчання. Диференціація навчання – це один з аспектів успішного навчання, а також елемент гуманізації освіти. Насамперед, це оптимальний шлях навчання, адже в кожному класі є сильні, обдаровані учні, і є зовсім слабкі. А отже необхідно давати кожному окреме навантаження, консультації, рівень допомоги учителя учням.Також я зрозуміла, що можу планувати навчальний процес, враховуючи різні модальності, включаючи візуальні, аудіальні, кінестетичні способи сприйняття, домінування лівої чи правої півкулі мозку, різні когнітивні стилі, ступені розвитку різних типів множинного інтелекту учнів.

Модуль 8. Рефлексія

Цей модуль навчив створювати інструменти оцінювання роботи учнів, допоміг мені поміркувати про те, як я можу забезпечити досягнення учнями навчальних цілей при створенні ними комп’ютерних робіт для учнівського проекту, як створення прикладу учнівської роботи допоможе мені уточнити очікування від вивчення теми та покращити методику навчання.

Також були створені форми оцінювання презентацій за основними вимогами до оцінювання, шкала оцінювання, за якою учневі буде виставлена оцінка. Створення системи оцінювання допоможе мені покращити навчальний процес, адже по-перше я сама буду знати, чого я вимагаю від учнів, а по-друге (і найголовніше) учні знатимуть, що я від них очікую, на яку оцінку вони виконують свою роботу і за що конкретно вони не добрали бали. Це дуже  зручно.

Модуль 7. Рефлексія

Цей модуль ознайомив мене із можливими формами представлення учнівських досліджень: блог, презентація, публікація, вікі-сторінка. В також я отримала змогу поміркувати про те, які зміни може внести використання сервісів Веб 2.0 у навчання моїх учнів щодо спілкування та співпраці, а саме:
1) налагодити спілкування в Інтернет - середовищі;
2) можливість  вирішення організаційних проблем в групах;
3) можливість двостороннього зв'язку з батьками;

4) можливість вільного обміну відео та фотоінформацією.

Модуль 6. Рефлексія

Цей модуль допоміг мені поміркувати про те, які зміни може внести використання сервісів Веб 2.0 щодо спілкування та співпраці у навчання моїх учнів, а саме:

• ділитися своїми думками, ідеями та проектами один з одним;
• спільно збирати та ділитися з іншими колекціями гіперпосилань на веб-сайти, створені відеокліпи;
• змінювати, коментувати, додавати та видаляти дані, які створили інші;
• запитувати та давати свої відповіді на запитання та ідеї інших.

Модуль 5. Рефлексія

Цей модуль допоміг мені поміркувати про те, які зміни може внести використання Інтернет-ресурсів у процес навчання моїх учнів, а саме які навички роботи на комп'ютері необхідні дітям для роботи в інтернеті, які вимоги до сайтів, з якими працюватимуть учні. Обговорили використання в своїй роботі правових та етичних питань, пов’язаних з використанням інформаційних технологій, ознайомилася із законами про авторське право.
          З'ясувала шляхи використання Інтернету для проведення досліджень.
         Ознайомилася з прикладами оцінювання Інтернет-ресурсів.